Wednesday, June 15, 2016

ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံး၏ ရက္ ၁ဝဝ 

ဇြန္ ၄
အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် အစိုးရဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ားအေပၚ ျပည္သူလူထုအတြက္ တာဝန္ခံမႈေတာင္းဆိုခ်က္သည္ ကမၻာအႏွံ႔ျဖစ္ေပၚေနၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္လည္း ခြၽင္းခ်က္မရွိပါဝင္လ်က္ရွိသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း မ်ား၏ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူအတြက္ မည္သည့္ အတိုင္းအတာ ပမာဏအထိ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိသည္ကို စိစစ္သံုးသပ္ႏိုင္ရန္ စစ္ေဆးအစီရင္ခံတင္ျပႏိုင္မွသာလွ်င္ ျပည္သူလူထုအတြက္ တာဝန္ခံမႈကို ပီျပင္ေစမည္ျဖစ္သည္။


ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံသား မ်ား၏ကိုယ္စား ႏိုင္ငံသားအားလံုးပိုင္ဆိုင္သည့္ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္မ်ားကုိ စီမံခန္႔ခြဲ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ အစိုးရအဖြဲ႕က တာဝန္ခံစီမံ ေဆာင္ရြက္ရသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕၏ သယံဇာတ အရင္းအျမစ္ဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲေဆာင္ရြက္မႈ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ျပည္သူ မ်ားအား ရွင္းလင္းတင္ျပရန္ တာဝန္ရွိသျဖင့္ အစိုးရ အဖြဲ႕ႏွင့္ လြတ္ကင္းေသာ စာရင္းစစ္အဖြဲ႕ အစည္းကို သီးျခားဖြဲ႕စည္း၍ ျပည္သူ႔ဘ႑ာ ေငြေၾကးစီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ အစိုးရ၏လုပ္ငန္းစီမံကိန္း မ်ားသည္ ျပည္သူလူထု၏ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္မ်ား၊ ဆႏၵသေဘာထားမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈအ‌ေျခ အေနကို စဥ္ဆက္မျပတ္ သမာသမတ္ က်က် အကဲျဖတ္လုပ္ေဆာင္ရန္ အျမင့္ဆံုးစစ္ေဆး ေရးအဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ ခ်ဳပ္႐ံုးကို ဖြဲ႕စည္းထားျခင္းျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၊ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုတြင္ ရေငြႏွင့္ သုံးေငြ၊ ရရန္ရွိေငြႏွင့္ ေပးရန္ရွိေငြတို႔သည္ အေရးႀကီးၿပီး အစိုးရ ဝန္ႀကီးဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ပုဂၢလိကကုမၸဏီ မ်ား၊ ေငြေရးေၾကးေရး အဖြဲ႕အစည္း မ်ားသည္ ဘ႑ာေရးပိုင္း၊ စာရင္းပိုင္းတြင္ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈရွိရန္ ရေငြႏွင့္ သုံးေငြ၊ ရရန္ရွိေငြႏွင့္ ေပးရန္ ရွိေငြတို႔ကို သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားသည့္ စာရင္းစံ၊ စာရင္းစစ္စံမ်ားႏွင့္အညီ စနစ္တက် ျပဳစုထားရွိႏိုင္ရန္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္သည့္အတြက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံး၏ ရက္ ၁ဝဝ စီမံခ်က္တြင္ ဦးစားေပး ထည့္သြင္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္ကိုလည္း သိရသည္။

''စာရင္းရဲ႕ ျဖစ္ေပၚရာအေျခအျမစ္က လုပ္ငန္းျဖစ္ၿပီး ပဓာနက်တဲ့လုပ္ငန္းကို အဓိက ထား စစ္ေဆးမွ သာလွ်င္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ မႈရွိမွာျဖစ္ပါတယ္''ဟု ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း စစ္ေဆးေရး အရာရွိေဟာင္း တစ္ဦးက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စာရင္းစစ္လုပ္ငန္းအေပၚ သံုးသပ္ ေျပာၾကားသည္။

စာရင္းစစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈသည္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြမ်ား ေလလြင့္ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ား၊ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ အလြဲသံုးစားျပဳမႈမ်ားႏွင့္ အခြန္တိမ္းေရွာင္မႈမ်ားကို ႏိုင္ငံအတြက္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္သည့္အျပင္ ျပည္သူမ်ား၏ လူေနမႈဘဝ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္လည္း အမွန္တကယ္ လိုအပ္သည့္ စီမံကိန္းမ်ားကို အစိုးရအဖြဲ႕အေနျဖင့္ ထိေရာက္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိကို အကဲျဖတ္ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေပမည္ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ စာရင္းစစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္း တာဝန္မ်ားကို စစ္ေဆးရသည့္ အဖြဲ႕အစည္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕မွ သီးျခားခြဲျခား၍ လြတ္လပ္စြာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ စစ္ေဆး ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔အက်ဳိး ကို ေရွး႐ႈလ်က္ သက္ဆိုင္ရာသို႔ ဓမၼဓိ႒ာန္ က်က် တင္ျပအစီရင္ခံႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး စာရင္း စစ္ေဆးေရး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို ထိေရာက္ ေအာင္ျမင္စြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးမွ သိရသည္။

''ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးျဖစ္စဥ္ေတြမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ စာရင္းစနစ္ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ လိုအပ္သလို စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္နဲ႔ စာရင္းစစ္အဖြဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ အခန္းက႑ေတြကို ျမႇင့္တင္ေပး ဖို႔လည္း အဓိကအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးကို သီးျခားအဖြဲ႕အစည္းအျဖစ္ လြတ္လပ္စြာစီမံခန္႔ခြဲေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးရဲ႕ တာဝန္ခံမႈ၊ တာဝန္ယူမႈ ေတြကုိ လႊတ္ေတာ္ကတစ္ဆင့္ ျပည္သူကိုအသိေပးႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္'' ဟု လႊတ္ေတာ္ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္းေကာ္မတီဝင္ ေဟာင္းတစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။

ျပည္သူဗဟုိျပဳဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရေဖာ္ေဆာင္မႈတို႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ၏ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာမ်ားသည္ အလြန္အေရးႀကီး သည့္အျပင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈ လုပ္ငန္းစဥ္ တြင္လည္း ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္ အစီရင္ခံစာပါ အားနည္းခ်က္ မ်ား၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ားသည္ ထိေရာက္ေသာ အေရးယူမႈျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ အလြန္ပဓာန က်သည္။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို တိုင္းတာရာတြင္လည္း ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ အစီရင္ခံစာမ်ားသည္ အျပည့္စံုဆံုးအကိုးအကား၊ အေထာက္အထားမ်ား ျဖစ္သည္ ကိုလည္း ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးမွ သိရသည္။

အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ျပည္သူ႔အေျခ ျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို ဦးစားေပးႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံး၏ ရက္ ၁ဝဝ စီမံခ်က္တြင္ ပုံမွန္စစ္ေဆးေရး အစီအစဥ္တစ္ရပ္ကိုလည္း ထည့္သြင္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။

''မ်ားျပားလွတဲ့ အစိုးရဝန္ႀကီးဌာန အဖြဲ႕အစည္းေတြကို ႏွစ္စဥ္ ဘက္စုံေထာင့္ေစ့ေအာင္ မည္သည္‌့ နည္းႏွင့္မွ် စစ္ေဆးႏိုင္မွာမဟုတ္တဲ့ အတြက္ လုပ္ငန္းရဲ႕ အေရးပါမႈကိုၾကည့္ၿပီး ျပည္သူလူထုရဲ႕အက်ဳိးကို ေဖာ္ေဆာင္ရာမွာ အားနည္းတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြကို ေရြးခ်ယ္ ၿပီး ဦးစားေပးစစ္ေဆးအစီရင္ခံတင္ျပသြား မွာ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ ခ်ဳပ္႐ံုးမွ အၿမဲတမ္းအတြင္းဝန္ ေဒၚခင္စန္းဦး က ေျပာသည္။


ေဆာင္ရြက္ထားေသာ လုပ္ငန္း၊ စာရင္း၊ ေငြေၾကးဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားသည္ အမွား အယြင္းကင္းစင္မႈ အေျခအေနစိစစ္ၿပီး အမွားအယြင္းေတြ႕ရွိပါက ၫႊန္ျပျခင္းကို စစ္ေဆးျခင္းဟု သာမန္အားျဖင့္ စာရင္းစစ္ လုပ္ငန္းအေပၚ အမ်ားက လက္ခံနားလည္ၾကသည္။

ယင္းသို႔ၫႊန္ျပျခင္းႏွင့္ ရပ္တန္႔မသြားဘဲ ေတြ႕ရွိရေသာ အမွားအယြင္းျဖစ္ပြားရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို ရွာေဖြ၍ ေနာင္မျဖစ္ပြား ေအာင္၊ ေနာင္ျဖစ္ပြားမႈေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ လမ္းၫႊန္ရန္ႏွင့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ တစ္ရပ္သည္ အမွားအယြင္းပင္မရွိေစကာမူ ထို႔ထက္ေကာင္း မြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ နည္းလမ္း အေျခအေနကို စိစစ္ၿပီး နည္းေပးလမ္းျပ ျပဳလုပ္ရန္လည္း စာရင္းစစ္တစ္ဦး၌ တာဝန္ ရွိသည္။ သို႔ျဖစ္၍ စစ္ေဆးျခင္းဟူေသာ စကား ရပ္သည္ အေကာင္းဘက္သို႔ဦးတည္ၿပီး အျပဳ သေဘာေဆာင္သည္ဟု စာရင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားက လက္ခံက်င့္သံုး လ်က္ရွိသည္။


စာရင္းစစ္ေဆးျခင္း၏ ရလဒ္မ်ားအနက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ျမစ္ေရတင္စီမံကိန္းႏွင့္ ျမစ္ ေရတင္လုပ္ငန္း ၆၇ ခုကို ၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၁ ဘ႑ာႏွစ္အတြင္းစစ္ေဆးခဲ့ရာ မူလလ်ာထား သည့္ အက်ဳိးျပဳဧက ၂၉၉၈၉၅ အနက္ အမွန္ ေရေပးေဝႏိုင္သည့္ ဧက ၄၈၈၃၃ စီမံကိန္း လ်ာထားခ်က္၏ ၁၆ ဒသမ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရွိ အစီရင္ခံတင္ျပႏိုင္သည့္အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႕ ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မွသိရွိ၍ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြ အလံုးအရင္းျဖင့္ တည္ေဆာက္မည့္ ျမစ္ေရ တင္စီမံကိန္းမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းျခင္း၊ ျပန္လည္ သံုးသပ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာ ေလလြင့္ျပဳန္းတီး၍ ျပည္သူ မ်ားအတြက္ အမွန္တကယ္အက်ဳိးမရွိသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားကို တားဆီးႏိုင္ခဲ့သည္။

ထိုေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ႐ံုးအေနျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႕အစည္း၏ လက္ေအာက္တြင္ ထားရွိျခင္းထက္ လြတ္လပ္စြာ ရပ္တည္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါက ယခုထက္ ပိုမို ထိေရာက္ေသာလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ႏိုင္မည္ဟု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ အလြတ္တန္းစာရင္းစစ္ပညာရွင္မ်ားက အခါ အခြင့္သင့္တိုင္း တိုက္တြန္းလ်က္ရွိသည္။


မန္မာႏိုင္ငံ၌ အစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစရိတ္ အသက္သာဆံုးျဖစ္ရန္ စာရင္းျပဳစုသည့္ လုပ္ငန္းႏွင့္ စာရင္းစစ္ေဆးျခင္း လုပ္ငန္းကို ေပါင္းစပ္ေဆာင္ရြက္မည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာရင္း စစ္ဌာနကို ၁၈၉၇ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၇၂ ခုႏွစ္အထိ တည္ရွိခဲ့သည္။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ေျပာင္းလဲလာသည့္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးပံုစံမ်ားအလိုက္ ေခတ္စနစ္ႏွင့္ကိုက္ညီ ေအာင္ ျပဳျပင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရၿပီး ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္၍ ဒီမိုကေရစီလုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ လြတ္ လပ္သည့္ စာရင္းစစ္ဌာနျဖစ္ရန္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ရွိသည္။


''အမွန္က စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္တာထက္ လႊတ္ေတာ္က ေရြးခ်ယ္ တာဝန္ေပးခန္႔အပ္ၿပီး တာဝန္ခံမႈျပဳလုပ္ႏိုင္ရင္ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ဒါမွစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးအေနနဲ႔ ျပည္သူေတြ ကိုယ္စား အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး လြတ္လပ္၍ အေႏွာင္အဖြဲ႕ ကင္းကင္းနဲ႔စစ္ေဆးၿပီး ျပည္သူကို အစီရင္ခံတင္ျပႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု စာရင္း စစ္ဆိုင္ရာ ျပင္ပ အႀကီးတန္းအရာရွိတစ္ဦးက လည္း အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။

သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားေသာ မူဝါဒ၊ လုပ္ ငန္းစဥ္၊ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ႏွစ္ရွည္၊ ႏွစ္တို ႏွင့္ ႏွစ္စဥ္စီမံကိန္းမ်ားခ်မွတ္၍ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ၾကသည္။ ယင္းသို႔ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ လူအင္အား၊ ပစၥည္းအင္အား ႏွင့္ ေငြေၾကးအင္အားတို႔ကို ထိေရာက္စြာ အသံုးျပဳမွသာ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္ေအာင္ျမင္ မႈရွိၿပီး ျပည္သူတို႔အတြက္ အက်ဳိးသက္ ေရာက္ေစမည္ ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္ ေအာင္ျမင္မႈရွိရန္မွာ ေဆာင္ရြက္ေသာ လုပ္ငန္းမ်ား၌ ေငြေၾကးႏွင့္ ပစၥည္းမ်ား ေလလြင့္ ျပဳန္းတီးမႈ၊ ယိုဖိတ္မႈ၊ ပ်က္စီးမႈ၊ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈ၊ မသမာကိုယ္က်ဳိးရွာမႈႏွင့္ အလြဲသံုးစားမႈမ်ား ကင္းစင္ရန္ အလြန္းအေရးႀကီးသည္။

ယင္းသို႔ လုပ္ငန္းတြင္က်ယ္ေအာင္ျမင္ မႈကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေစမည့္ ေလလြင့္ျပဳန္း တီးမႈ၊ ယိုဖိတ္မႈ၊ ပ်က္စီးမႈ၊ နစ္နာဆံုး႐ႈံးမႈႏွင့္ အလြဲသံုးစားမႈမ်ား နည္းႏိုင္သမွ် နည္းပါးေစရန္အတြက္ ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္မွာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေသာ အဖြဲ႕အစည္းအသီးသီးတြင္ အဓိကတာဝန္ရွိသည္။

တာဝန္ရွိေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ျပင္ပမွထပ္ဆင့္ စစ္ေဆး ထိန္းခ်ဳပ္ ေပးျခင္းအားျဖင့္ လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ပိုမို၍ထိေရာက္ျပီး အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈရွိမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ လုပ္ငန္းမ်ားကို သီးျခားလြတ္လပ္စြာ စစ္ေဆး အစီရင္ခံႏိုင္ရန္ အတြက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္း စစ္ခ်ဳပ္႐ံုးႏွင့္ ေဒသစာရင္းစစ္႐ံုးမ်ားကို ဖြဲ႕စည္းရန္ႏွင့္ စစ္ေဆးမည့္ ဥပေဒကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က ျပ႒ာန္းေပးရန္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတြင္ ျပ႒ာန္းထားသည္။

ထိုျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးႏွင့္ ေဒသစာရင္းစစ္႐ံုးမ်ား အေနျဖင့္ ေပးအပ္ထားသည့္ စာရင္းစစ္ေဆး ေရးတာဝန္မ်ား၏ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားသည္ တာဝန္ခံမႈ(Accountability) ပိုမိုတိုးတက္ ေစေရး၊ ထင္သာျမင္သာရွိမႈ (Transparency) ပိုမိုတိုးတက္ေစေရး၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ ခ်ဳပ္မႈစနစ္ (Good Governance) ျဖစ္ေစေရးႏွင့္ ျပည္သူ႔ဘ႑ာေငြေၾကးသံုးစြဲမႈအပိုင္းတြင္ ၿခိဳးၿခံ ေခြၽတာၿပီး လုပ္ငန္းစြမ္းေဆာင္ရည္ရွိစြာ ထိေရာက္အက်ဳိးရွိေစမည့္ အခ်က္အလက္မ်ား အၾကံÓဏ္မ်ားျဖင့္ ပံ့ပိုးေရးတို႔အတြက္ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည္။


မန္မာႏိုင္ငံ၏ ဘ႑ာေရးလုပ္ငန္းမ်ား အားလံုးတြင္ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ စနစ္ တက်ရွိေစေရး၊ ဘ႑ာေရးစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္အညီ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကေစေရး ဝန္ထမ္းမ်ားသည္ သတ္မွတ္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကေစေရးအတြက္ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးႏွင့္ ေဒသ စာရင္းစစ္႐ံုးမ်ားက ဘ႑ာေရးႏွစ္အလိုက္ စာရင္းစစ္ေဆးျခင္း၊ စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား အေပၚ ျပဳျပင္ေပးျခင္း၊ တည့္မတ္ေပးျခင္း၊ ေထာက္ျပေပးျခင္း၊ ကန္႔ကြက္ခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္၍ ျပဳျပင္မႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေစလ်က္ ရွိသည္။ ယင္းသို႔ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖင့္ ဘ႑ာ ေရးစီမံခန္႕ခြဲမႈႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အတြက္ အေထာက္အကူျပဳေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။


''ျပည္သူလူထုအေျချပဳတဲ့ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ ေရးေတြကို စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ရာမွာ စာရင္း စစ္ဂုဏ္သိကၡာ၊ သမာဓိ၊ က်င့္ဝတ္မ်ားနဲ႔အညီ ေဆာင္ရြက္ၾကၿပီး ဝန္ထမ္းတစ္ဦးခ်င္း အရည္ အေသြး၊ အရည္အခ်င္း ပိုမိုတိုးတက္လာေစဖို႔ ျပည္တြင္း ျပည္ပသင္တန္းနဲ႔ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ကို ေစလႊတ္ျခင္း၊ သင္တန္းမ်ား စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြင့္လွစ္ပို႔ခ်ျခင္းနဲ႔ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲေတြကို အခါအားေလ်ာ္စြာက်င္းပျခင္း စတဲ့နည္းလမ္း မ်ားနဲ႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သြားမယ့္အျပင္ ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိေရးလုပ္ငန္း ေတြကိုလည္း ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္''ဟု ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဦးေမာ္သန္းက ေျပာသည္။







No comments:

Post a Comment